Ofte stillede spørgsmål

Kan i sende os et katalog over de sommerhuse der er til leje?

Nej det kan vi desværre ikke. Af hensyn til miljøet og udfra en økonomisk betragtning har vi desværre ikke nogle papir kataloger vi kan fremsende. Alle de ferieboliger vi har til udlejning kan I både se og booker direkte her på vores website Sommerhuse.dk.

Kan jeg leje ferieboligen 2-3 dage, fra onsdag-onsdag eller i en forlænget weekend?

De fleste ferieboliger udlejes fra lørdag til lørdag. Det er søgninger fra lørdag til lørdag der vil give klart det største udvalg af sommerhuse til leje. Dog kan nogen sommerhuse også lejes fra for eksempel mandag til mandag eller onsdag til onsdag. Mange sommerhuse kan også lejes i en forlænget weekend - bemærk dog at de fleste feriehuse først bliver frigivet til korttidsleje 3 uger før ankomsten. Det man som lejer helt praktisk gør er at indtaste de præcise datoer man gerne vil leje i vore bookingsystem – så kan man se hvilke huse man kan leje i den ønskede periode.

I højsæsongen vil de fleste udlejere ikke være interesseret i skæve bookinger som for eksempel onsdag til onsdag. Man kan godt leje et sommerhus i 2-3 hverdage. Som sagt er det mest normale dog at leje en feriebolig fra lørdag til lørdag. I højsæsongen vil de fleste sommerhusejere udelukkende udleje deres hus fra lørdag til lørdag.

Bemærk også at de fleste sommerhuse som regel først bliver frigivet til såkaldt korttidsleje 3 uger før ankomsten. Det vil derfor bliver med et noget begrænset udvalg af sommerhuse hvis I vil planlægge en korttidsleje som ligger længere end 3 uger ude i fremtiden. Medmindre i så bare booker og betaler for en hel uge.

Vi vil gerne leje sommerhuset allerede fra i morgen – kan vi det?

Det kan formentligt godt lade sig gøre at leje et ledigt hus til indflytning i morgen. Når i søger her på Sommerhuse.dk med dato kan de huse der kommer frem som søgeresultat lejes og bookes. I vil efter at i har booket et hus hvor der er kort tid til ankomsten blive kontaktet hurtigst muligt angående det praktiske vedrørende lejemålet.

Må vi tage vores hunde med i sommerhuset?

Det fremgår af husbeskrivelsen om det er tillagt at tage hund med i den pågældende feriebolig og i forbindelse med bookingen skal man oplyse om man har hund med. Bemærk at det ved nogen sommerhuse kun er tilladt at medtage en enkelt eller måske to hunde. Sommerhuse.dk tager gerne kontakt til sommerhusudlejeren i det tilfælde at du gerne vil medbringe 2 eller måske 3 mindre hunde i et sommerhus hvor det umiddelbart kun er tilladt at medbringe et enkelt husdyr.

Hvornår er vores bookingen gennemført?

Jeres booking er gennemført og bindende når booking kvitteringen fremkommer på skærmen. Overvej at tegne en afbestillingsforsikring. Bemærk at der ikke gælder nogen 14 dages fortrydelsesret ved booking af sommerhuse og ferielejligheder. Ofte vil man dog kunne afbestille i god tid mod et mindre gebyr – men hvis det sker dagen før ankomst forholder det sig anderledes. I en sådan situation er det en god ide med en forsikring. Sommerhuse.dk kan ikke med kort varsel finde en ny lejer. Se lejebetingelserne for det enkelte hus og overvej en afbestillingsforsikring.

Hvordan betaler vi?

Betalingsbetingelser fremgår af lejebetingelserne for det pågældende hus. Betalingsanvisningen vil fremgå af lejeaftalen, der fremsendes umiddelbart efter bestilling.

Kan man få rabat på lejen af sommerhus?

Vi har en prisgaranti på alle de sommerhuse vi udlejer her på Sommerhuse.dk – det er jeres garanti for at I ikke kan finde sommerhuset billigere til leje andre steder. Dog bør det bemærkes at hvis I booker et sommerhus hvor der er relativt kort tid til I ankommer vil I ofte have mulighed for at opnå en rabat på lejeprisen.

Denne rabat skyldes selvfølgelig, at jo korter tid der er til jeres ankomst, jo større risiko er der for at de sommerhuse der endnu ikke er booket slet ikke bliver udlejet i perioden. Derfor sætter mange udlejere prisen ned i sidste minut for at få en lille lejeindtægt. Alternativet for udlejerne er ingen lejeindtægter at få i den pågældende periode. Vi kalder det ”Last minute sommerhuse”. Der kan således være penge at sparer ved at booke kort før ankomsten – omvendt vil de bedste feriehuse for længst være udlejet. I højsæsongen kan I risikere at alt stort set er optaget hvis I venter for længe med at booke et hus. Mange booker allerede sommerhus til sommerferien efter juletid.

Hvilke udgifter er der udover lejebeløbet?

Ved de fleste sommerhuse skal I udover selve lejen betale forbrugsafgifter som EL og vand. I en del europæiske lande er der også turistskat – hvor meget dette er kan variere en hel del, men det et typisk omkring et par euro om dagen pr. person.

Skal vi betale depositum?

Hvis der skal betales depositum er det nævnt under de enkelte husbeskrivelser og i lejebetingelser. Som regel skal der betales et depositum – ofte skal der betales i forbindelse med bookingen og senest ved nøgleudleveringen. Dette depositum refunderes hurtigst muligt efter veloverstået leje - såfremt feriebolig ikke er blevet beskadiget naturligvis.

Hvor mange personer må vi være i huset?

Der må kun overnatte det antal personer i sommerhuset som man har oplyst under bookingen. Hvis I bliver flere end dette er I velkommen til at kontakte os for en løsning.

Hvad er den nøjagtige adresse på ferieboligen?

Den præcise adresse på sommerhuset vil fremgå af lejeaftalen som I får tilsendt umiddelbart efter bookingen. I kan dog nogenlunde sådan cirka se adressen ved at kikke og zoome på vores interaktive landkort.

Hvad skal vi selv medbringe?

I bør selv medbringe: Sengelinned, håndklæder, viskestykker, karklude, gulvklude, spil/lejetøj, toiletpapir og køkkenrulle, sæbe, rengøringsmidler, salt/peber samt kaffefiltre. Vi her på Sommerhuse.dk har også lavet en meget mere omfattende ’sommerhus huskeseddel’, som i kan læse for yderligere inspiration. Hvis I ikke har plads til at medbringe sengelinned, viskestykker mv. vil dette som udgangspunkt kunne lejes i forbindelse med nøgleudleveringen. Bemærk dog at dette ofte koster omkring 100,- pr. person.

Ris & ros, reklamationer over fejl, mangler eller andet.

Vi modtager meget gerne både ris og ros, for på den måde fremover at kunne tilbyde den bedst mulige service. Sommerhuse.dk ApS er sammen med udlejningsbureauet og sommerhusudlejeren ansvarlig for jeres sommerhusbestilling. Skulle I mod forventning opleve, at den lejede sommerbolig ikke lever op til beskrivelsen og billederne her på Sommerhuse.dk, skal I straks reklamerer til info@sommerhuse.dk. Vi vil i så fald behandle jeres reklamation hurtigst muligt. Anden feedback kan ligeledes sendes til ovenstående e-mail adresse. Ved hastesager er I naturligvis også velkommen til at ringe til Sommerhuse.dk